לעיתים ישנם החלטות מורכבות פחות ומורכבות יותר , ההחלטה הגורלית של ד"ר מירון גרוס

לאחר שד"ר מירון גרוס (מומחה לקבלת החלטות) קיבל את הבשורה שהוא חולה במחלת ריאות סופנית שעמה ניתן לחיות עד 3 שנים בממוצע והפתרון העומד בפני חולים מסוג זה הינו השתלת ריאה , הוא פשוט סירב להשתלה והעדיף להדחיק את הנושא .

הדר' לקבלת החלטות שהרצה בפני תלמידיו ולימד אותם לבחון כל נושא לגופו החליט בדרך מסוימת להמר ולקחת החלטה שהוא לא עובר את השתלה בזמן שהוא משכנע את עצמו שהמצב שלו לא גרוע כלכך כמו שמספרים הרופאים.

באותו הזמן הדר' מצד אחד לא היה מעוניין בהשתלה אך מצד שני ניסה לשמור על שאר הכללים , ביצוע פעילות גופנית , אכילה נכונה , נטילת תרופות במינון הנכון ועוד .

לאחר זמן מה חלה החמרה קשה במצבו ונאלץ הדר מירון גרוס לגשת בדחיפות ולדבר עם רופאו על המצב , לאחר פגישתם שב דר גרוס לביתו .

באותו היום בלילה דר גרוס מקבל שיחת טלפון מפתיעה ולא צפויה מראש המרכז למחלות ריאה בבית החולים בילינסון פרופ' מרדכי קרמר אשר מבשר לו שייש ריאה אשר יכולה להתאים לו ושהוא חייב לקבל החלטה עכשיו ! אחרת היא תעבור למשהו אחר שממתין ברשימה .

דר גרוס ביקש חצי שעה להחליט , בישר למשפחתו על שיחת הטלפון שקיבל והסתגר במשרדו .

במשרדו הדר' לקבלת החלטות שרטט מודל לאחר שאסף נתונים סטטיסטים המקבילים למצבו ולאחר שהביט במודל גילה והסיק שכל הנתונים מצביעים על הסכמה מוחלטת וכדאית להשתלה .

undefined

הד'ר בישר למשפחתו ולפרופ' מרדכי קרמר שלאחר חשיבה הוא החליט שכן לעבור את ההשתלה.

לאחר זמן מה ד"ר מירון גרוס עבר את הניתוח בהצלחה לאחר מכן נאלץ להתמודד עם שיקום ממושך ולא קל בבית החולים .

 

ד"ר מירון גרוס הלך לעולמו ב-20.5.2017,  תשע שנים (כמעט) לאחר שעבר השתלת ריאות בבית החולים בילינסון.

תשע שנים שבהם המשיך ללמד באקדמיה, לפרסם מחקרים, לשיר במקהלה, לעשות סקי, לרכב על אופניים, ובעיקר - להיות איש משפחה חם. הוא זכה לחתן עוד שניים מילדיו ולחבוק חמישה נכדים.

 

לצפייה בסרטון המתאר את המסע של דר מירון גרוס ועל מודל קבלת ההחלטות היצירתי שיצר לחץ כאן

 

 

 

 

 

Created by Tvuna